رضايت ارباب رجوع ؛ هدف اصلی شهرداری صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

 یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد. ساز و کار های لازم در ارائه خدمات مطلوب و مناسب و مؤثر به مردم تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، دارای اهمیت ویژه ای است با توجه به اينكه كاركنان در سازمان‌ها ارتباط مستقيم با ارباب‌رجوع و مشتري دارند در نحوه رفتار با مراجعین و تكريم ارباب‌رجوع نقش كاركنان سازمان‌ها و شركت‌ها نقش مؤثري است.

 

  اكرام ارباب رجوع و مراجعین نبايد انتزاعي، ساختگي، ظاهري و مقطعي باشد بلكه تلاش شود تا در همه جاي سازمان نهادينه گردد. يكي از آفت‌هاي تكريم در برخي از سازمان‌ها اين است كه به صورت مقطعي شعارها و رفتارهايي دور از باور و اعتقاد مطرح مي‌شود كه با گذشت مقطع خاص دوباره به بوته فراموشي سپرده مي‌شود و اگر نهادينه گردد به صورت مستمر و دائمي خواهد بود.

  زمینه خدمت و تکریم ارباب رجوع یا همان همشهریان در شهرداری بیش از دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها فراهم است، از این رو خدمت در شهرداری به شرط نیت قرب‌الهی و خدمت خالصانه به مردم می‌تواند عین عبادت باشد.

  بنابراین لزوم خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم و جلب رضایت شهروندان از سوی شهرداری صائین قلعه که بعنوان پایه اصلی امور اجرایی شهر و خدمت دهنده به عموم مردم است بسیار مهم تلقی می شود.

  اهم مطلب اینست که در مجموعه های اداری شهر بویژه شهرداری تكريم ارباب‌رجوع بايستي به صورت يك نگرش و باور درآيد.

 با این حال رشد فرهنگی در شهرداری و تکریم ارباب رجوع در این مجموعه بسیار ضعیف است که بخشی از آن نیز می تواند متاثر از خلاء وجود معاونت فرهنگی و برنامه های فرهنگی در شهرداری صائین قلعه در این راستا باشد.

 معاونت فرهنگی می تواند نقش موثری در تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی، تعهد و آموزش مهارت های ارتباط با ارباب رجوع در شهرداری صائین قلعه داشته باشد.

 شهرداری نهادی امنیتی - قضایی نیست و حرمت و احترام ارباب رجوع باید حفظ شود. شهرداری یک ارگان عمومی است و باید همیشه میزبان حضور شهروندان باشد.

 نتیجه اینکه رسیدگی به مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران شهریست و کسب رضایت شهروندان و خدمت صادقانه به آنها مسائلی است که باید به طور جدی در دستور کار شهرداری نیز قرار گیرد.

 شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم سخنگوی آنهاست و وظیفه پیگیری درخواست ها و اعتراضات مردم به نحوه فعالیت و برخوردها در شهرداری نسبت به آنها را عهده دار است.

بازدید: 1571

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید