صنایع تبدیلی سیب زمینی در شهرستان خدابنده راه اندازی می شود

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در شنبه, 22 ارديبهشت 1397

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شهرستان خدابنده قطب تولید سیب زمینی این استان بشمار می رود، راه اندازی صنایع تبدیلی این محصول کشاورزی در این شهرستان ضروری است.

 

به گزارش ایرنا، سید موسی متوسلین روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی در اختیار بانک ها برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: به همین منظور شبکه تعاون روستایی استان زنجان نیز با توجه به وضعیت مناطق شرایط مناسبی را برای بهره برداری از این تسهیلات دارد که شناسایی طرح های اقتصادی مناسب با ظرفیت و استعداد هر منطقه در روستاها پیگیری می شود.


معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان از شناسایی هشت طرح اقتصادی در روستاهای استان خبرداد و گفت: همه این طرح ها در سامانه کارا ثبت ثبت شده است.
متوسلین ادامه داد: اولویت درباره ایجاد صنایع روستایی و تاسیس واحدهایی است که تکمیل کننده ارزش غذایی باشند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده که قطب تولید سیب زمینی استان زنجان به شمار می رود، متاسفانه صنایع تبدیلی متناسب با آن ندارد ، بنابراین یکی از طرح هایی که برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال پایدار اختصاص دادیم و جزو اولویت های استان تعریف شده، ایجاد واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در این شهرستان است. 
متوسلین افزود: تناسب ظرفیت سردخانه های استان با تولیدات کشاورزی یکی از حلقه های صنایع تبدیلی تعریف شده است.
وی اظهار کرد: زنجیره ارزش زیتون و کشمش جزو اولویت های بعدی استان زنجان در 6 ماهه نخست سال آینده است که یکی از طرح های اقتصادی استان تعریف شده و اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان پیش از این گفته بود: با توجه به اینکه 40 درصد از محصول زیتون کشور در این شهرستان تولید می شود بر همین اساس در سال 94 تفاهم نامه تشکیل زنجیره ارزش افزوده زیتون توسط استاندار زنجان، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان زنجان منعقد شد.
به گفته وی، سازمان تعاون روستایی استان موظف به مطالعه مبانی تئوریک طرح زنجیره ارزش افزوده محصول زیتون شد.
فعالیت زنجیره ارزش افزوده محصول زیتون در مناطق درام، دستجرده، الزین و گیلوان شهرستان طارم آغاز شده است.
شهرستان خدابنده با 165 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب زنجان واقع است.

بازدید: 1676