راه اندازی بازارچه خود اشتغالی در شهر صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

  بی شک قدم بر داشتن در راه علم و دانش و استفاده از آن در راه کسب و کار حلال و از دست رنج خود بهره بردن ارزش و جایگاه بسیار زیاد در پیشگاه خداوند دارد ، همچنین فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان و یا بیکاران جامعه که خود باعث از بین رفتن فقر و ایجاد آرامش و امنیت اقتصادی می شود باعث خشنودی مردم و جامعه می شود،یکی از کار هائی که در جامعه شهر ما می شود در این زمینه قدم برداشت ایجاد بازار چه خود اشتغالی و بازار روز است که با تمرکز کسب و کار ها و رونق یافتن یک محل برای خرید و فروش سبب افزایش انگیزه برای تولید و کارآفرینی در بین جوانان اهل فن و خلاق و همچنین باعث تعادل بین عرضه و تقاضا و تعدیل قیمت ها می شود.

 امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید: «دانش خود را نادانی نه انگارید، و یقین خویش را گمان مپندارید، و چون دانستید، دست به کار آرید، و چون یقین کردید پای پیش گذارید».

 

  با بررسی شهر صائین قلعه و موقعیتی که شهر ما در منطقه دارد و وجود روستا ها و حتی شهر های همجوار فرصت مناسبی جهت اقدام در این زمینه می باشد بطوری که در صورت ایجاد چنین بازارچه ای نه تنها ریسک مالی ندارد بلکه زمینه های آبادانی شهر ، رونق اقتصادی و جلب گردشگر و همچنین سرمایه هایی که از چرخه اقتصاد این شهر و روستاهای اطراف به سایر شهر ها می رود را به جامعه شهرمان سرازیر می کند .

  این طرح اگر با رعایت اصول منصفانه مانند در اختیار گذاشتن غرفه ها با هزینه اجاره بهای ارزان و مدیریت صحیح همراه باشد می توان به سرعت تاثیرات خیلی خوبی برای جامعه داشته باشد .باید یاد آور این مطلب بود که محیط جامعه ما همانند محیط یک زنجیره تامین بهم وابسته و از هم تاثیر می پذیرد

  بطور مثال :نانوا نان می فروشد با پولش پوشاک می خرد،کاسبی که پوشاک فروخته لوازم منزل می خرد و فردی که لوازم منزل فروخته حتما برای غذایش از نانوا نان خواهد خرید .پس می بینیم اقتصاد و معیشت ما هم به هم وابسته است ، با رشد اقتصاد بخشی از جامعه در کل جامعه نیز تاثیر می گذارد.

  باید باور داشت که دورترین مقصدها، دست یافتنی است و طولانی ترین مسیرها نیز با برداشتن گام های کوتاه، سرانجام پیموده می شود. مهم این است که گام اول را برداریم و برای رسیدن به هدف، واقعا مصمم باشیم. آن که سست اراده و کوتاه همت است، نه از دست یابی به اهداف عالی، بلکه از پیمودن راهِ کوتاه نیز ناتوان خواهد بود. هنگامی که عزم مردم جزم و همتشان بلند گردد، در برخورد با مشکلات، طاقت از کف نمی نهند و از راه نمی نشینند. کوته نظری، نخستین دلیل شکست است. باید در همه زمینه های مادی و معنوی بلند نظر بود و مصمم پیش رفت.

  امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید: «ارزش مرد به اندازه همت اوست»،پس بیایید با همت بلند و عزمی راسخ برای آبادانی شهرمان قدم برداریم.ان شاء ا...

بازدید: 1598