برای پیشرفت صائین قلعه از کجا باید شروع کرد؟

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

 صائین قلعه یکی از شهر هایی است که اگر به افراد جامعه آن بنگریم مستعدترین ، با انگیزه ترین ، دغدغه مند ترین و دلسوز ترین افراد را خواهیم دید.

 

  از افتخارآور ترین استعداد های ورزشی گرفته تا نخبه های علمی و مخترعین و مبتکرین... همه و همه در شهرمان وجود دارند و اینها سرمایه های شهرما هستند.

 یکی راه های شکوفایی شهر ها توجه به نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاری روی فکر و توان آنهاست که در شهرهای کشورهای توسعه یافته جهان از آن بعنوان یک ابزار کلیدی تحت عنوان Talent Management یاد می کنند.

 اگر از نگاه اعتقادی جامعه اسلامی هم به موضوع نگاه کنیم و یا خط مشی رهبری رو هم پی بگیریم باز هم به مدیریت استعداد های انسانی جامعه می رسیم ، یعنی همان چیزی که کشور های توسعه یافته هم از آن بهره جسته اند.

  مدیریت استعدادها در واقع به معنی کشف ، پرورش و استفاده از استعداد های جامعه در جهت پیشرفت شهرمان صائین قلعه فوق العاده می تواند کارساز و مفید باشد و پر نشاط تر اینکه مدیریت از جنس جوان باشد.

  همانطور که عده مشخصی از آق سقل های صائین قلعه به جوانان شهر اعتماد ندارند و آنان را بی تجربه و بی اعتقاد قلمداد می کنند و باوری خلاف فرمایش رهبری در این زمینه دارند و در جهت پرورش و مدیریت استعداد های شهر هیچ کاری را نکرده اند.. باید این نکته را متذکر بشویم ذهن آق سقل ها با وجود تجربه های فراوانی که دارند به اندازه ذهن جوانان باز و به روز نیست و پر از پارادایم های منفی همچون (نمی شود، نمی توان، شما نمی توانید و...) است و چه بسا با وجود دلسوزیشان به شهر راهکار و شیوه درست و علمی برای انجام کار ندارند و این دقیقا چیزی است که جوان در تواناییش حرف اول را می زند. یعنی هم تلاش می کند کار را درست انجام بدهد و هم بر آخرین شیوه نوین انجام کار و استاندارد های جدید واقف است.

 آیا باز هم باید در مدیریت شهر از افراد باز نشسته یا در آستانه بازنشسته شدن استفاده کنیم؟ تا کی این روند علاج کار خواهد بود؟

  استفاده از نیروهای کارامد جوان خلاقیت و ابتکار را چاشنی کار قرار می دهد و بهره وری بیشتر را از فکر های نو بوجود می آورد.

کاهش نقدینگی و گردش پول ، تهدیدی برای شهر صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه, 30 خرداد 1397 منتشر شده در چهارشنبه, 30 خرداد 1397

 چندسالی است که هر هفته شاهد  برگزاری  بازار بزرگ چهارشنبه بازار در صائین قلعه هستیم.

  بازاری که عمده محصولات آن جزو دسته ی کالاهای ضروری مردم بوده و در بازار داخل شهر نیز موجود هست.

     مردم صائین قلعه بدلیل نیاز به کالای ضروری و قیمت مناسب و همینطور به هوای گشت و گذار  در هر هفته خریدی بالغ بر 100 میلیون تومان از چهارشنبه بازار دارند.

   با یک بررسی اجمالی می بینیم که ماهیانه بیش از 400 میلیون و در سال حدودا 5 میلیارد تومان با خرید از چهارشنبه بازار از شهرمان پول خارج می شود.

بی اعتمادی آسیبی جدی برای جامعه صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

اعتماد اجتماعی یکی از مفاهیم مهم وحیاتی درعلوم اجتماعی و عاملی در جهت تعامل بین افراد نسلهای مختلف درجامعه است. درعین حال، اعتماد میتواند روابط بین افراد را در سطوح خرد وکلان تسهیل نماید.

 

  اعتماد اجتماعی بعنوان مهمترین سازه سرمایه اجتماعی و یکی ازجنبه های مهم روابط انسانی واجتماعی وعامل بسیار اساسی برای تداوم زندگی جمعی و همچنین ایجاد وحدت برای حل مشکلات شهرمان صائین قلعه است .

  عدم توجه به اعتماد سبب تاخیر درکارها و هزینه برشدن آنها، خلل در روابط و تعاملات و باعث ایجاد مشکلاتی در مشارکت اجتماعی، نظم اجتماعی، سلامت اجتماعی ،حتی قرض الحسنه و سرمایه گذاری های اقتصادی و بطورکلی عدم توسعه همه جانبه میشود. اعتماد اجتماعی امنیت روانی جامعه را افزایش و تعاملات و روابط اجتماعی راسالم و ساده و آسان میکند و ضریب اعتماد عمومی را افزایش می بخشد.

صنعت گردشگری چه اثراتی بر اقتصاد محلی (صائین قلعه) دارد؟

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

 از آنجایی که شهر صائین قلعه از دیر و باز مقصد گردشگران مذهبی و تفریحی است قصد داریم نقش صنعت گردشگری در اقتصاد شهر های کوچک مثل صائین قلعه را بررسی و تحلیل کنیم.
اقتصاد محلی عموما دستخوش عوامل بیرونی و درونی بسیاری است. باید دانست که صنعت گردشگری نه تنها منافعی برای اشخاص به همراه دارد، بلکه به عنوان یکی از مهم ترین و اثرگذارترین صنایع موجود، اثرات مشخصی بر اقتصاد محلی جوامع دارد.

 گردشگری موجب می شود که ثروت از طرق مختلف به اقتصاد جوامع تزریق شود. بزرگترین منفعت این صنعت در آن است که فرصت های شغلی بسیاری را به وجود می آورد. بسیاری از مشاغلی که در این صنعت به وجود می آید شامل کسب و کارهای کوچک مقیاس است. این بدین معنی است که هر پولی که وارد این صنعت می شود، مستقیما در اختیار صاحبان کسب و کار و کارکنان آن ها قرار می گیرد و مستقیما صرف هرینه های بومی و محلی می گردد.

 برای جوامعی مانند صائین قلعه که پتاسنیل تبدیل شدن به یک مقصد گردشگی را دارا هستند، منافع بسیار زیادی وجود دارد. بعضی از این منافع حتی نصیب اشخاصی که سفر می کنند نیز می شود. چرا که با وجود پیشرفت صنعت گردشگری کارهای بسیاری برای انجام دادن و مکان های بسیاری برای اقامت وجود دارد که در نتیجه ی آن گردشگران بیشتری جذب مقصدهای گردشگری خواهند شد.

لزوم پیاده سازی مدل بومی شده اقتصاد مقاومتی در شهر صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در شنبه, 22 ارديبهشت 1397

لزوم پیاده سازی مدل بومی شده اقتصاد مقاومتی در شهر صائین قلعه

راهکار برون رفت از مشکلات اینست که بایستی اقتصاد شهرمان را اقتصاد مقاومتی کنیم.

 

 اقتصاد مقاومتی را مسئولان محترم جدّی بگیرند و به زبان اکتفا نکنند.

 اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویّه نمیسازد، باید تولید داخلی را قوی کنیم،
 ادارات دولتی، محصول داخلی را بر محصول خارجیِ مشابه ترجیح بدهند،
 مردم به تولید داخلی اقبال کنند.

  مدل بومی شده اقتصاد مقاومتی در شهرمان یعنی استفاده از تولیدات محلی و خدمات ارائه شده صنعتگران، کشاورزان، کسبه و هنروران صائین قلعه