بی اعتمادی آسیبی جدی برای جامعه صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

اعتماد اجتماعی یکی از مفاهیم مهم وحیاتی درعلوم اجتماعی و عاملی در جهت تعامل بین افراد نسلهای مختلف درجامعه است. درعین حال، اعتماد میتواند روابط بین افراد را در سطوح خرد وکلان تسهیل نماید.

 

  اعتماد اجتماعی بعنوان مهمترین سازه سرمایه اجتماعی و یکی ازجنبه های مهم روابط انسانی واجتماعی وعامل بسیار اساسی برای تداوم زندگی جمعی و همچنین ایجاد وحدت برای حل مشکلات شهرمان صائین قلعه است .

  عدم توجه به اعتماد سبب تاخیر درکارها و هزینه برشدن آنها، خلل در روابط و تعاملات و باعث ایجاد مشکلاتی در مشارکت اجتماعی، نظم اجتماعی، سلامت اجتماعی ،حتی قرض الحسنه و سرمایه گذاری های اقتصادی و بطورکلی عدم توسعه همه جانبه میشود. اعتماد اجتماعی امنیت روانی جامعه را افزایش و تعاملات و روابط اجتماعی راسالم و ساده و آسان میکند و ضریب اعتماد عمومی را افزایش می بخشد.

  گرچه اعتماد بیرویه آفاتی درپی دارد اما کاهش اعتماد درجامعه آثار زیانبارتری درپی دارد، از اینرو باید راهکارهای تقویت اعتماد شناسایی و براساس آن برنامه ریزی گردد.

 اگردرگذشته آشنایی و روابط چهره به چهره اعضای یک منطقه باعث شکل گیری روابط و تعاملات اجتماعی و نیز رونق و آبادانی میان مردم میگشت، امروزه برای شکل دادن روابط با توجه به گستردگی و فراوانی دامنه فعالیتها، نیاز به شرایط و ویژگیهای دیگری است که یکی ازمهمترین ویژگیها وخصوصیات برای ایجاد این روابط داشتن اعتماد است.

 به نظر میرسد که درشرایط کنونی، اعتماد اجتماعی در صائین قلعه وضعیت خوب و مناسبی ندارد و به مساله جدی درآمده است که میتواند درآینده بعنوان معضل و چالش اساسی برسر راه تحقق جامعه سالم باشد.

 امید است صاحب نظران ، مسئولین، شورای شهر و... تا حد امکان روی این مسئله تامل کنند و برای حل این مسئله در شهرمان صائین قلعه قدم بردارند.

بازدید: 1577