برای پیشرفت صائین قلعه از کجا باید شروع کرد؟

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

 صائین قلعه یکی از شهر هایی است که اگر به افراد جامعه آن بنگریم مستعدترین ، با انگیزه ترین ، دغدغه مند ترین و دلسوز ترین افراد را خواهیم دید.

 

  از افتخارآور ترین استعداد های ورزشی گرفته تا نخبه های علمی و مخترعین و مبتکرین... همه و همه در شهرمان وجود دارند و اینها سرمایه های شهرما هستند.

 یکی راه های شکوفایی شهر ها توجه به نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاری روی فکر و توان آنهاست که در شهرهای کشورهای توسعه یافته جهان از آن بعنوان یک ابزار کلیدی تحت عنوان Talent Management یاد می کنند.

 اگر از نگاه اعتقادی جامعه اسلامی هم به موضوع نگاه کنیم و یا خط مشی رهبری رو هم پی بگیریم باز هم به مدیریت استعداد های انسانی جامعه می رسیم ، یعنی همان چیزی که کشور های توسعه یافته هم از آن بهره جسته اند.

  مدیریت استعدادها در واقع به معنی کشف ، پرورش و استفاده از استعداد های جامعه در جهت پیشرفت شهرمان صائین قلعه فوق العاده می تواند کارساز و مفید باشد و پر نشاط تر اینکه مدیریت از جنس جوان باشد.

  همانطور که عده مشخصی از آق سقل های صائین قلعه به جوانان شهر اعتماد ندارند و آنان را بی تجربه و بی اعتقاد قلمداد می کنند و باوری خلاف فرمایش رهبری در این زمینه دارند و در جهت پرورش و مدیریت استعداد های شهر هیچ کاری را نکرده اند.. باید این نکته را متذکر بشویم ذهن آق سقل ها با وجود تجربه های فراوانی که دارند به اندازه ذهن جوانان باز و به روز نیست و پر از پارادایم های منفی همچون (نمی شود، نمی توان، شما نمی توانید و...) است و چه بسا با وجود دلسوزیشان به شهر راهکار و شیوه درست و علمی برای انجام کار ندارند و این دقیقا چیزی است که جوان در تواناییش حرف اول را می زند. یعنی هم تلاش می کند کار را درست انجام بدهد و هم بر آخرین شیوه نوین انجام کار و استاندارد های جدید واقف است.

 آیا باز هم باید در مدیریت شهر از افراد باز نشسته یا در آستانه بازنشسته شدن استفاده کنیم؟ تا کی این روند علاج کار خواهد بود؟

  استفاده از نیروهای کارامد جوان خلاقیت و ابتکار را چاشنی کار قرار می دهد و بهره وری بیشتر را از فکر های نو بوجود می آورد.

بازدید: 1306